torsdag 28. april 2011

Pelle Politibil


Fra Tønsbgerblad 28/04 2011 :

NØTTERØY: Du kjenner ham nok som Pelle Politibil, men dette er det siste du får se ham i sort og hvitt. Den gamle bobla heter nå Nafen og skal snart bli gul.

For over to år siden ble Pelle Politibil parkert i garasjen hjemme hos den pensjonerte politimannen Gaute Amundsen. I går børstet Amundsen støv av bobla for å døpe den om. Nafen er det nye navnet. Og gul skal han bli.

Går som en klokke

Nå skal duoen igjen reise rundt til barn og unge, men under annet navn. Denne gangen er det i regi av NAF de to skal lære barn og unge om trafikksikkerhet.

– Ja, han må jo lakkeres i andre farger. Gul og svart, sier Amundsen.

Han skyver stolt ut bobla av garasjen, før han skal kjøre en liten runde for å se om alt virker og stemmer. En gang rundt med nøkkelen i tenningen. Men ingen ting skjer. En gang til, samme respons.

Alle gode ting er tre, og så er det igjen liv i Pelle.

– Han går som ei klokke. Så koselig, atte, sier Amundsen muntert........... Osv....
..

Hallo?? tenker jeg!
Ja Pelle går som en klokke..... Pelle.....
Jeg var så heldig å få se Pelle rett før han skulle på lakkering.
Nå kan jeg ikke si annet en at jeg syntes dette er litt trist :(
Pelle som har kjørt rundt i Tønsberg og på Nøtterøy i så mange år...
Å nå skal han bare bli gul?...gul?

Ok. positiv som jeg er tenker jeg. Jaja da får han ihverfall komme på veien igjen. :-)Pelle har jo stått å to år bortgjemt stakkar. Men glemt er han ikke, for min sønn på 5 år sover med Pelle på dyna hver natt.
Å at det er flott den jobben Pelle og Gaute Amundsen har gjort er det ikke tvil om.
Så nå skal han bli gul og lære oss om traffikken. Det er jo flott!
Bli nok bra dette! Stå på både Gaute og Pelle ( Nafen)
Får håpe ikke nafen blir for skizofren ;-)


"On the road again" som Willie Nelson stadig syner på P4


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar