onsdag 11. mai 2011

Historien bak TeachMe AS







Historien bak TeachMe-gitaren

Jeg jobber på Brattås skole på Nøtterøy og der laget jeg min første gitar for nybegynnere i 2008.
Målet mitt var å lage en enklere metode for gitarundervisning.
Den metoden man bruker fram til nå er unødvendig komplisert. Man må telle bånd og strenger for å finne ut hvor fingrene skal plasseres på gripebrettet for å oppnå den rette tonen eller grepet. " tredje bånd andre streng" eller " nei, ikke andre bånd men andre streng"
Jeg tenkte "Det må finnes en bedre måte å gjøre dette på!"

Så jeg begynte å fagrelegge strengene.

Etter en kort stund så jeg at dette fungerte bedre.
Når vi hadde jobbe med dette en stund begynte jeg å skrive tall på halsen.

Satt på klistremerker med tallene.Dette viste seg å være veldig effektivt å lære å spille på denne måten.Tallene forklarer hvilket bånd du er på.


Med denne gitaren lærte mange elever seg å spille.
Musikklæreren på skolen sa: "Anita dette må du gå vidre med!" Hm.. ja men det må da være noen som har tenkt på dette før? Av alle de som spiller gitar? for ikke snakke om alle de som lærer bort å spillle gitar? Har ingen tenklt på dette?
Det viste seg at ingen hadde tenkt på å gjøre gitarspillingen enklere.
Så hvorfor ikke meg?
Etter 2 år med oppbygging er nå TeachMe AS på plass :-)
Jeg har skrevet en bok for opplæring. Produserer nå mange gitarer sog selger som bare det! Med Teachme gitaren og lærebøker får du raskt og god mestringsfølelse. Det er så mange som tenker " Nå kan selv jeg lære"
Å ja det kan du!!
Gå inne på www.teachme.no

2 kommentarer:

  1. Ikke noe tull, dette her! Skikkelig fin gitar designet av en stødig og kjempeflink dame! Og skulle du trenge litt coaching eller stressmestring underveis så finner du meg her; www.facebook.com/inspiratus eller www.inspiratus.no
    Lykke til, Anita. Klem fra Kirsten

    SvarSlett
  2. Takk for det Kirsten ;-)
    Du er så flink så vi snakkes nok snart!
    Lykke til du å!
    Klem igjen

    SvarSlett